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PROFILE

This is LAST

MEMBER

Vocal & Guitar
菊池陽報 -Akitsugu Kikuchi-
X (Twitter):https://x.com/akitsugu0
Instagram:https://www.instagram.com/akitsugu_til/

Drums
鹿又輝直 -Terutada Kanomata-
X (Twitter):https://x.com/Teru_SL13

MUSIC
https://thisislast.lnk.to/links

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This is LAST(ディスイズラスト)

2018年5月結成、千葉県柏市発の3ピースロックバンド。
赤裸々に実体験と思いを綴った歌詞とライブ・パフォーマンスがSNSやライブハウスを中心に多くのティーンから支持を集める。

2022年8月3日「もういいの?」、11月9日「カスミソウ」を配信リリース。
「カスミソウ」はライブを通してバンドの代表曲となり、各種サブスクリプション、YouTubeなどの再生回数、SNSでの反応、ライブ動員などが急速に加速していく。

2023年3月1日には、若年層に絶大な支持を得るABEMA オオカミシリーズ最新作『花束とオオカミちゃんには騙されない』の挿入歌となる「#情とは」をリリースし、各種サブスクリプションでは上位にランクイン、Shazamランキングでも10位を記録、ミュージックビデオは500万回再生を突破。
TikTok、SNSの使用率増加で再熱しており、更なるブレイクを予感させるチャートアクションをみせている。

3月27日には、前作から約3年ぶりとなる2ndフルアルバム「HOME」をリリース。
アルバム収録された「アウトフォーカス」は、テレ東系ドラマ『痛ぶる恋の、ようなもの』の主題歌として書き下ろされた。
本ドラマは、This is LASTの楽曲の世界観を原案に映像化され、彼女の浮気をきっかけに揺れ動く主人公の痛々しい感情を描写し、楽曲と共に話題となった。

2024年9月4日、ロゼット洗顔パスタ オリジナルショートムービー主題歌となる「Scoop!」をリリース。

11月27日には、「Strawberry」をリリース。ABEMA「キミとオオカミくんには騙されない」BGMにリリース前に起用され、TikTokで早くも話題となっている。

「ROCK IN JAPAN FES.」「FM802 RADIO CRAZY」「ツタロック」「ARABAKI ROCK FEST.」「VIVA LA ROCK」「JAPAN JAM」「METROCK」など、各主要フェスやイベントにも精力的に出演。メインステージへの出演も増え、着実にステップアップを続けている。

2024年にはZepp含む5大都市「one man live tour "HOME"」を開催し、全公演が完売。
秋からはさらに規模を拡大したZepp含む自身最大規模となる全国29公演ワンマンライブツアーも全公演完売、全国的に動員を伸ばしている。

2025年には自身最大規模5大都市のホールツアーの開催が決まっている。
破竹の勢いで成長を続け、“今、聴くべきバンド”としてティーンを中心にファンダムを拡大中。

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This is LAST is a three-piece rock band formed in May 2018 in Kashiwa City, Chiba Prefecture. They have garnered popularity among teens for their honest lyrics based on real experiences and live performances shared on social media.
 
In 2022, the band released “Mouiino?” and “Kasumisou” on streaming sites, achieving public acclaim for YouTube views and attention on social media, especially regarding the lyrics for “Kasumisou.”
 
In March 2023, “#Joutowa” was chosen for the soundtrack of “Who is a Wolf?”, a wildly popular reality dating show. The track rose on streaming charts, including reaching 14th on the Shazam charts. The music video achieved 1M views within two months.
In May, the band released “Oyasumi.”
 
The band has been performing in major domestic festivals including ROCK IN JAPAN, FM802 RADIO CRAZY, TSUTAROCK, ARABAKI ROCK, VIVA LA ROCK, JAPAN JAM, and METROCK. They continue to book upcoming summer festivals.
 
In the fall of 2022, the band sold out all eight stops of their “This is LAST Hauyne Tour.” In 2023, the band embarked on their 23-stop headlining tour “OVER,” which ended with a sold-out show at Zepp DiverCity. 20,000 viewers tuned in to stream the recording of the show on LINE LIVE. In September, the band will go on their first Tokyo-Nagoya-Osaka tour, their biggest tour yet.
 
With their popularity quickly rising, the This is LAST fandom is rapidly expanding. Don’t miss out on “the band to listen to now.”